ИКОНОМИЧЕСКА ИНФОРМАТИКА
ПРОГРАМНИ ПРОДУКТИ С ОБЩО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ
Автори: Деан Василев и Борис Георгиев
Ново издание от 2019 г.. Изданието припокрива учебните програми, утвърдени със заповед № РД 09-4798/01.09.2017 г., № РД 09-5644/08.11.2017 г., № РД 09-2392/14.09.2018 г..
В изданието са разгледани основните функции на MS OFFICE, свързани с текстообработка, електронни таблици, компютърна графика и презентации. Представени са и различни примери за приложението на ИТ в стопанската дейност. Изданието дава възможност да се добият необходимите базови компетенции за дигиталните технологии. За всяка тема има разработени ПРЕЗЕНТАЦИИ, УПРАЖНЕНИЯ, КАЗУСИ и ТЕСТОВЕ в рамките на 5 страници, които спомагат за усвояване на материала. |
Цена: 15.00 лв.
РАЗДЕЛ І. Текстообработка 1. Същност на компютърната текстообработка. 1.1. Текстови редактори и текстообработващи системи. 1.2. Компютърен документ – съдържание (текст, графика, таблици), елементи на текста. 1.3. Защита на документ с парола.
2. Създаване и редактиране на текст. 2.1. Етапи при създаването на документи. 2.2. Въвеждане на текст. 2.3. Проверка на правописа и сричкопренасяне. 2.4. Постоянни заглавия. Бележки под линия. 2.5. Коментари в текст. 2.6. Сравнение на документи. Проследяване на поправките в документ.
3. Въвеждане на нетекстови обекти. 3.1. Въвеждане на специални символи. 3.2. Вмъкване на математически формули в текстов документ. 3.3. Работа с графични обекти. 3.3.1. Вмъкване 3.3.2. Редактиране 3.3.3. Форматиране на графични изображения.
4. Форматиране на документ. 4.1. Форматиране на знак и абзац. 4.2. Създаване на номерирани списъци и списъци с водещи символи. 4.3. Използване на рамки и фонове. 4.4. Създаване и използване на стилове. 4.5. Настройка на страница. 4.6. Форматиране на бизнес-документи.
5. Вмъкване на таблици в текстов документ. 5.1. Създаване и редактиране на таблици. 5.2. Форматиране на таблици. 5.3. Вмъкване на формули в таблица. Изчисления. 5.4. Сортиране на съдържанието на таблици. 5.5. Конвертиране на текст в таблица и обратно.
6. Създаване на съдържание на текстов документ.
7. Изготвяне на циркулярни писма.
8. Изготвяне на материали с шаблони в текстов документ.
9. Създаване на бизнес-документи.
РАЗДЕЛ ІІ. Електронни таблици 10. Предназначение и възможности на електронните таблици. 10.1. Структура и елементи на електронна таблица. 10.2. Въвеждане и редактиране на данни. Типове данни. 10.3. Форматиране. 10.4. Автоматично попълване на клетки. Серии от данни.
11. Работа с формули. 11.1. Адресиране. 11.2. Въвеждане на формули. 11.3. Свързване на работни листове.
12. Използване на вградени функции. 12.1. Същност на функция, аргументи. 12.2. Решаване на задачи от стопанската практика с използване на формули и вградени функции.
13. Търсене и заместване, сортиране, филтриране. 13.1. Tърсене на данни в електронна таблица 13.2. Заметване на данни в електонна таблица 13.3. Сортиране по няколко критерии. 13.4. Задаване на сложен филтър на списък.
14. Създаване на диаграми.
15. Защита на данни.
16. Изготвяне на справки, чрез Pivot- таблици
17. Комплексни задачи за решаване на различни проблеми от стопанската практика.
РАЗДЕЛ ІІІ. Компютърна графика 18. Въведение в компютърната графика. 18.1. Основни понятия. 18.2. Растерна графика. 18.3. Векторна графика. 18.4. Цветови модели. 18.5. Графични файлови формати.
19. Създаване и обработване на графично изображение.
20. Създаване на колажи.
21. Създаване на анимация.
РАЗДЕЛ ІV. Интегриран документ 22. OLE (Object Linking and Embedding) технология. 22.1. Свързване и вграждане на обекти в документ.
РАЗДЕЛ V. Работа по проект в екип 23. Разработка на проект по зададена тема 24. Представяне на проект чрез компютърна презентация 24.1. Разработване на компютърна презентация 24.2. Правила за изработка и представяне на бизнес презентация |